Här beskriver vi hur Göteborgs Stads e-tjänst för kulturstöd uppfyller lagen (2018:1937) om tillgänglighet till digital offentlig service, de tillgänglighetsbrister som finns i nuläget samt hur du kan rapportera brister till oss så att vi kan åtgärda dem.
Vad är digital tillgänglighet?
Digital tillgänglighet innebär att ingen ska hindras från att använda digital service på grund av funktionsnedsättning. Till exempel ska innehållet vara lätt att läsa och förstå. Du ska också kunna ta del av innehållet, och utföra de tjänster som finns, oavsett om du behöver använda något hjälpmedel eller inte.
Lagen om tillgänglighet till digital offentlig service
Tillgänglighetsredogörelse https://etjanst.kulturstod.goteborg.se
Göteborgs Stad Kulturförvaltningen är ansvarig för e-tjänsten för kulturstöd.
Vi vill att så många som möjligt ska kunna använda e-tjänsten.
På den här sidan beskriver vi
• hur webbplatsen uppfyller lagen om tillgänglighet till digital offentlig service
• eventuella kända tillgänglighetsproblem
• hur du kan rapportera brister till oss så att vi kan åtgärda dem.
Tillgänglighetsredogörelse https://etjanst.kulturstod.goteborg.se
Göteborgs Stads kulturförvaltningen är ansvarig för e-tjänsten för kulturstöd. Vi vill att så många som möjligt ska kunna använda e-tjänsten.
På den här sidan beskriver vi
- hur webbplatsen uppfyller lagen om tillgänglighet till digital offentlig service
- eventuella kända tillgänglighetsproblem
- hur du kan rapportera brister till oss så att vi kan åtgärda dem.
Så har vi testat tillgängligheten
Vi har tagit hjälp av vår leverantör som granskat e-tjänsten och hur den lever upp till WCAG 2.1.
Vi har även gjort viss manuell granskning utifrån webbriktlinjer.se och stickprov med hjälp av ett automatiskt tillgänglighetsverktyg och skärmläsare.
Denna tillgänglighetsredogörelse publicerades den 8 september 2025 och uppdaterades senast den 8 september 2025.
Så gör du om du inte kan använda delar av webbplatsen
Det finns pdf:er på webbplatsen som inte är tillgänglighetsanpassade.
Om du behöver information från webbplatsen i något annat format än det som webbplatsen erbjuder kan du kontakta oss via e-post på
kulturstod@kultur.goteborg.se.
Svarstiden är normalt två arbetsdagar.
Rapportera brister i webbplatsen tillgänglighet
Vi strävar hela tiden efter att förbättra e-tjänstens tillgänglighet. Om du upptäcker problem som inte är beskrivna på den här sidan, eller om du anser att vi inte uppfyller lagens krav om tillgänglighet, meddela oss så att vi får veta att problemet finns.
Telefon: 031-365 00 00
Postadress: Kulturstöd, Kulturförvaltningen Göteborgs Stad, Östra Hamngatan 16, våning 4, 411 09 Göteborg
Kontakta tillsynsmyndigheten
Om du inte är nöjd med hur vi hanterar dina synpunkter eller hur vi lever upp till lagen kan du kontakta tillsynsmyndigheten Myndigheten för digital förvaltning (DIGG) och anmäla bristande tillgänglighet.
Om du inte är nöjd med hur vi hanterar dina synpunkter eller hur vi lever upp till lagen kan du kontakta tillsynsmyndigheten Myndigheten för digital förvaltning (DIGG) och anmäla bristande tillgänglighet.